Mooie steentjes

De afgelopen dagen heb ik – naast een bruidsopdracht die ik nog fijn even geheimhoud 😉 – een paar colliers van verschillende mooie edelsteentjes geknutseld. De eerste is een kort collier van jade en fluoriet. De materialen had ik eigenlijk al behoorlijk lange tijd in huis, gewoon eens gekocht ‘voor de heb’. De brokken fluoriet stalen destijds meteen mijn hart en later vond ik toevallig eens een snoertje bijzondere jade. Bijzonder, omdat er een laagje parelmoer over de kralen is aangebracht, waardoor er een prachtige glans overheen ligt. Met wat bronzen spacertjes en de afwerking in dezelfde kleur vind ik het een bijzonder geheel geworden.

Green Rock02     Green Rock03

En om dan maar even in het groen verder te gaan, maakte ik een hanger aan een kettinkje. Alles in echt zilver dit keer. De basis is een handgesneden lichtgroene jade bloemkelk. Daaronder zijn zilveren sprietjes bevestigd, met daaraan glinsterende steentjes van bergkristal. Het hangertje hangt aan een zilveren bolletjesketting. De bolletjes van het kettinkje hebben kleine facetjes, waardoor ook het kettinkje weer mooi schittert in het licht.

Spring Blossom03     Spring Blossom02

Spring Blossom01

En last but not least een granaatketting met een levensboom. De ketting is geketteld met licht in grootte aflopende granaatkralen, afgewisseld met verzilverde kralen. In de nek is het collier afgewerkt met een verzilverde ketting met gourmetschakels. Middenvoor is met kleinere granaatjes een mooie verzilverde levensboomhanger bevestigd. Een echte blikvanger en door de symboliek een prachtig geschenk!

Levensboom03     Levensboom02

Levensboom04               Levensboom01

De colliers zijn toegevoegd in de webshop. Daarnaast heb ik een heleboel artikelen afgeprijsd en in de categorie SALE geplaatst. Dat wordt dus nog even lekker shoppen voor de kerst! Doe er je voordeel mee!

3 reacties op “Mooie steentjes

  1. creacj schreef:

    Je bent weer lekker bezig geweest, Henny ! Vooral het hangertje met kelkje + sprietjes vind ik erg mooi.

  2. […] dan beloofde ik jullie >>>in een vorig blog<<< nog de bruidssieraden die ik gemaakt had. Daar komt de […]

Ik hoor graag wat je ervan vindt!

