En het werd zomer…

…en dat werd tijd ook! Goh, was dat even genieten de afgelopen week? Hoewel ik ook alweer menigeen heb horen zuchten dat het zo héét was! En dat het ook wel een beetje minder mocht! Nou, die laatste wens is inmiddels verhoord. En als ik goed geïnformeerd ben, keldert de temperatuur eind van de week richting de 12 graden. Zijn we dan tevreden?! Ik niet, maar smaken verschillen. 😆

Sommige mensen hebben zich wellicht afgevraagd waar ik de afgelopen tijd uitgehangen heb en hoopten dachten misschien dat ik een winterslaap deed. Op zich is dat zo’n slecht idee nog niet, ware het niet dat ik toevallig betere dingen te doen had. Ik vertelde jullie in mijn laatste blogbericht al over de geboorte van onze kleindochter Iva. Die moest natuurlijk regelmatig even geknuffeld worden, net als haar broertje Abel. Ook werd Iva gedoopt.

       

Iva had een prachtig, traditioneel doopjurkje, welke liefdevol gebreid was door Oma Lia. Is ’t geen plaatje? Het leuke van kleinkinderen is dat je ze eigenlijk alleen maar schaamteloos hoeft te bederven lief te hebben, het opvoeden kun je vrij zorgeloos overlaten aan de ouders. :mrgreen: Dit geheel in tegenstelling tot de pup, die sinds begin februari ons gezin heeft verrijkt. Toen deed Boy, een Cavalier King Charles Spaniel van 8 weken hier zijn intrede. Een hondje met zó een vertederend smoelwerk dat je subiet zou vergeten dat er daadwerkelijk opgevoed dient te worden.

Maar goed, wij zagen natuurlijk ook wel in dat het wel wenselijk is om enige sturing aan te brengen. Maar ik verzeker je, dat valt altijd niet mee. Boy pakt ons in. En niet alleen ons. De hele buurt valt voor hem. Als ik hem uitlaat kun je er vergif op innemen dat er onderweg minimaal 3 volwassen mensen door de knieën gaan om vertederd mijn pup te knuffelen. Boy vindt dat inmiddels de normaalste zaak van de wereld. Heel af en toe kom je echter eens een persoon tegen die echt totaal niks heeft met het verschijnsel hond en zo iemand negeert dus ‘ons prinsje’. En dat dus begrijpt Boy niet. Hij bereidt zich steevast voor op de knuffels die geheid weer komen gaan als een individu ons nadert. En als die verwachte knuffels vervolgens niet komen, stort Boy min of meer in. Je ziet z’n lange oren minimaal 3 cm naar beneden storten en de teleurstelling druipt zichtbaar van hem af en je hoort hem denken: Hoe is het mogelijk dat ik, Balderik van de Dennenvallei – (dat is de naam die op zijn stamboom staat) – helemaal geen aandacht krijg??? Eigenlijk vindt hij dat-ie er min of meer recht op heeft.

Eigenlijk is het de bedoeling dat Boy in de toekomst enige handelingen als hulphond gaat verrichten. Vooralsnog echter bevalt de rol van hulpeloze hond hem beter. Zo poept ons prinsje graag midden op straat, zodat ik genoodzaakt ben zijn uitwerpselen met een plastic zakje keurig op te ruimen. Je wilt het tenslotte ook weer niet op je geweten hebben dat je buurjongetje met z’n skateboard door de drol van jouw hondje rijdt, nietwaar? Dus je raapt poep. Want ik ben al lang blij dát hij eens op straat poept, want Boy heeft er lang genoeg de voorkeur aan gegeven alleen in onze tuin te poepen (of in de kamer als je heel veel pech had). Of neem vorige week. De tuindeur staat open en ik zit buiten koffie te drinken. Boy rent een perkje in (foei Boy, mag niet!), trekt daar een polletje onkruid uit de grond en rent ermee naar binnen om het daar eens flink uit elkaar te schudden. Hoezo, hulphond? Ik bedoel: hij is niet degene die vervolgens met stoffer en blik aan de gang gaat om de rotzooi op te ruimen, toch? Hendrik Jan de Tuinman …

Maar toch, als ik dan dat koppie zie, dan ben ik bereid hem veel te vergeven. En hij is tenslotte pas ruim 5 maanden. Het komt vast wel goed met ons. Want lachen doen we meer dan ooit!

     

Oh ja, en dan heb ik tussen de bedrijven door ook nog wat nieuwe sieraden gemaakt. Ik begrijp zelf niet hoe ik het voor elkaar kreeg! Vorig jaar aan het eind van de zomer had ik al een paar slippertjes in beadembroidery gemaakt en die heb ik nu in de shop geplaatst:

Verder maakte ik nog wat nieuwe wikkelarmbandjes:

En tenslotte maakte ik eindelijk mijn eerste Lunabead af. Ik heb er een hanger van gemaakt door er met wat fijne kettinkjes wat lucite bloempjes aan te bevestigen.

En om te vieren dat het eindelijk zomer is (was?) krijgt iedereen tot en met vrijdag 1 juni 15% korting in mijn sieradenshop HSS! Is dat zonnig of niet?!

16 reacties op “En het werd zomer…

  1. aptovenaar schreef:

    Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter !! een rijk bezit.
    Wij hebben jaren geleden een teckel gehad voor een paar weken en die hebben we met pijn in ons hart weer teruggebracht naar de vorige eigenaar, hij was n.l. niet zindelijk te krijgen !!
    Ik ging op de gekste tijden met hem naar buiten waarna hij vervolgens niets deed, als ik dan weer boven kwam duurde het geen 5 minuten of hij deed zijn behoefte op de kranten die naast zijn mand lagen ( dat was hem zo aangeleerd )
    Erg jammer want het was een scheet van een beestje.
    Ik wens je veel plezier met met jou Spaniel en je kleinkind.

  2. jannieheijmans schreef:

    Een heel leuk stukje! Iets wat ik dan weer minder vind, is de naam van je hond. Ach, het kan erger. Toen mijn man Boy jong was – lang, heel lang geleden dus – ontmoette hij eens een meisje dat zei nadat hij zich had voorgesteld: ‘Zo heet ons varken ook.’
    En het is een kwestie van gedeelde smart. Onze buren hebben een labrador die Jans heet. Zo zie je maar weer.

    • ~*Henny Smeenk*~ schreef:

      😆 😆 😆 Neem van mij aan dat het verschil tussen mijn hondje en een willekeurig varken soms slechts heel klein is. Voor de objectieve buitenstaander dan, hè? Maar objectief ben ik al lang niet meer. Ik moet ervoor waken dat ik me af en toe niet gedraag als een dweepzieke moeder.

  3. nicollie schreef:

    Haha, mijn hondje is ook net een varken. 😀 wat een liefie zeg! Je sieraden zijn ook weer errug mooi!

  4. wiccajopie schreef:

    Henny, ze hebben idd vast een hekel aan mij…..haha

  5. wiccajopie schreef:

    Henny, nou breekt m`n klomp ik heb een reactie onder de blogpost over Iva gezet en dat ging feilloos.
    Toen heb ik het onder de laatste EN HET WERD ZOMER weer geprobeerd en die lukte weer niet.
    Ik plak het bericht maar hieronder dan weet je toch wat ik bij je wou plaatsen.
    Liefs Jopie

    Henny, ik probeer het voor de zoveelste keer
    gelukkig had ik het bericht in m`n kladblok opgeslagen.
    Het volgende is wat ik je schreef.

    Hoi Henny,
    je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.
    Het meeste had ik al op je hyves gelezen,maar dat is niet erg hoor.
    Altijd leuk om het nog eens te lezen en vooral de foto`s te zien.
    Mooie Iva en een dondersteen Boy,knuffel ze maar fijn.
    Hoe is het met Abel hij zal wel gek zijn op Iva,
    of is hij een beetje jaloers wat ook wel eens gebeurd.

    Het verhaal van onze hond heb je al bij Ap gelezen.
    Je slippers vind ik erg mooi alleen kan ik niks tussen m`n tenen hebben
    het gaat daar dan helemaal stuk,dus draag ik zoiets niet.
    De armbandjes en hanger zijn ook leuk,ik vind het knap dat jij dat kan.
    Ik zou daar geen geduld voor hebben veel te veel gepriegel….haha.

    Henny ik hoop nog veel van je te lezen.
    Liefs Jopie.

  6. wiccajopie schreef:

    Snap jij het nu staat alles wat ik je mailde er wel in

    • ~*Henny Smeenk*~ schreef:

      Haha! Nee, ik begrijp er helemaal niks van! De wegen van WordPress zijn ondoorgrondelijk. Ik denk dat we het maar niet moeten proberen te begrijpen. Ik ben in elk geval blij dat het je eindelijk gelukt is om een reactie te posten. Dank je wel voor alle moeite die je ervoor gedaan hebt!

  7. wiccajopie schreef:

    Henny, graag gedaan ik kon het gewoon niet uitstaan dat het steeds mis ging.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs Jopie

  8. Marion schreef:

    Oh Henny, ik vind je slippers mega gaaf!!!
    En je kleinkids zijn zo schattig, net als Boy. Ik heb hier een hulpeloze duitse herder van bijna 11. ’t Is een schat, maar hij verhaart zo, en het uitlaten is voor mij niet echt altijd een ‘uitje’. Als hij 1x aan de lijn trekt, krijg ik direct een klap in mijn nek. Niet echt bevorderlijk voor de pijn. Of juist wel, ’t is maar hoe je het bekijkt! Leuke nekbrace heb je – die van mij lijkt ‘r verdacht veel op. Wat zijn die krengen warm he??
    Maar goed, het helpt, dus dat is ook wat waard. Ik hoop dat je snel weer wat mooie sieraden post. Ben heel benieuwd.
    Liefs,
    Marion (Gonnetje)

    • ~*Henny Smeenk*~ schreef:

      Hoi Marion, je zou eens even naar >>>de Woezelshop<<< kunnen gaan. Dat is een online dierenwinkel met een geweldige service. Ze hebben een chatfunctie die vrijwel doorlopend bemand (eigenlijk: bevrouwd) is door de eigenaresse, Kelly. Kelly is momenteel net bezig om haar shop in te richten met nieuwe halsbanden en lijnen vanwege een nieuwe leverancier en ik weet dat ze ook ‘anti-ruk-oplossingen’ levert. Maar het zou dus kunnen dat die nog niet online staan. Maar als je dus je probleem aangeeft in die chat is Kelly de eerste die met je op zoek gaat naar een prima oplossing, zeker weten! Ik heb zelf al eens een soort veer-systeem gezien wat je tussen halsband en lijn kunt plaatsen b.v. om rukken op te vangen, maar een >>>halti<<< zou b.v. ook een oplossing kunnen zijn? Overleg eens met Kelly wat voor jou de beste oplossing is. Met haar kom je er altijd uit denk ik.
      Die nekbrace is altijd een goed excuus om niks te doen. 😉

  9. farhad schreef:

    Mooie sieraden en foto’s! Echt geweldig om te zien hoe jij fotografeert! Zo stimuleert het me nog meer om te gaan
    sparen voor een echte spiegelreflex camera! Love it!Kindersieraden

    • ~*Henny Smeenk*~ schreef:

      Dank voor je reactie! Wat leuk dat je mijn fotografie zo waardeert! Ik fotografeer echter niet met een spiegelreflexcamera, maar met een redelijk eenvoudige digitale camera (Fuji Finepix S5500). Zelf heb ik een systeemcamera op mijn verlanglijstje staan, want bij deze camera moet ik momenteel het accu-compartiment sluitend houden met klittenband en een elastiek 😆 aangezien mijn camera afgelopen winter op de straatkeien is gevallen en niet meer te repareren is. Voor het fotograferen van sieraden ben ik zelf bij dit toestel niet geheel tevreden over de macro-functie, vandaar dat ik toch op zoek ben naar wat anders.
      Excuus overigens voor de late reactie; ik was op vakantie, vandaar.

  10. mulch schreef:

    Epic! I found your blog on Google poking around for something
    else entirely, now I’m going to need to go through the archives XD So much for spare time today, but this was a really spectacular find.

Ik hoor graag wat je ervan vindt!

