Uitslag blogverloting en hoe een tasje een hanger werd

Allereerst natuurlijk de uitslag van de blogverloting! Om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen heb ik – heel onpartijdig – een online progje laten kiezen. Ik heb het aantal reacties (de mijne buiten beschouwing gelaten natuurlijk) ingegeven en daar kwam de volgende uitslag uit:

De tweede reactie dus, en die was van ria! Ria, stuur dus even een mailtje naar mij >>>KLIK<<< om je adresgegevens door te geven en het collier komt zo snel mogelijk naar je toe!

Gebrek aan inspiratie, wie heeft er niet mee te kampen? Enkele geluksvogels daargelaten, zal iedereen er wel eens in meer of mindere mate mee te kampen hebben. Over het algemeen heb ik ook ideeën in overvloed, eigenlijk meer dan me lief is (tijdgebrek, ook al zo herkenbaar :twisted:), maar onlangs liep ik min of meer vast. Kunnen jullie je nog dat tasje herinneren, uit mijn allereerste blogpost? Nou, dat tasje is dus nooit een tasje geworden. Ik had vaag in m’n hoofd hoe het moest worden, maar op sommige fronten ontbrak de inspiratie. Dat ging ‘m niet worden dus. Uiteindelijk besloot ik van de cab en het omliggende beadwork een hanger te maken en heb ik de schaar erin gezet.

Ik had nog wat granaat nuggets die er mooi bijpasten en die kon ik verwerken in het collier. Daar heb ik met 3 mm Tjechische facetkraaltjes en Toho seedbeads in Crystal bangle een paar elementen tussen geregen en het geheel afgewerkt met een goldfilled ketting. De hanger heb ik aan de onderkant afgewerkt met franjes in coralling technique met Miyuki drops aan de onderkant. En dan is dit het resultaat:

Detail van de ketting:

Detail van de hanger:

 

En toen had ik nog een paar Chrysocolla kralen, ooit eens van mijn hulp gekregen. Die heb ik gecombineerd met twee overgebleven Granaat nuggets en daar maakte ik een setje bijpassende oorbelletjes van:

Door de kleuren rood en groen een mooi setje voor de kerst. Maar omdat ik een liefhebber van rood ben, past ’t natuurlijk bij veel meer kledingstukken van mijn garderobe. 😉

Eén reactie op “Uitslag blogverloting en hoe een tasje een hanger werd

  1. Wauw Henny, schitterend setje is dat geworden! Als ik het zo zie denk ik dat het helemaal niet erg is dat je geen inspiratie meer had voor je tasje… 😉
    En Ria, van harte proficiat met je prachtige ketting!!

    Groetjes
    Gertie

Ik hoor graag wat je ervan vindt!

