Kunst-swap

Het is alweer even geleden, dat Carmen van >>>@rts by C-lo<<< mij een leuke swap voorstelde. Zij zou een schilderij voor mij maken en in ruil zou zij van mij een sieraad krijgen. Ik, ook niet gek, al denken sommigen daar anders over greep dat aanbod met beide handen aan. Carmen nl. timmert de laatste tijd flink aan de weg en haar schilderijen beginnen lekker te verkopen. En ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat straks haar schilderijen zóveel waard zijn dat ik ze met een sieraad van mijn hand niet meer betalen kan. Je moet het ijzer smeden als het heet is, dus. En zo geschiedde. Een paar weken geleden ging de bel en werd mij een pakket overhandigd met als afzender @rts by C-lo uit Heerlen. Spannend! Na het behoedzaam openen van de verpakking kwam het volgende kunstwerk tevoorschijn:

Wie is haantje de voorste?

De haantjes hebben een mooi plekje gekregen boven mijn kralenkast.

Carmen wilde graag een hanger, bestaande uit bergkristal, jade en agaat. Tijdens mijn zoektocht vond ik pachtige jade-bloemen en toen was het idee voor een hanger snel geboren. Ik heb deze hanger gemaakt:

     

Carmen heeft het in haar leven niet cadeau gekregen en daarom heb ik des te meer respect voor haar. Ze heeft een bipolaire stoornis en is door diepe dalen gegaan. Nog niet zo heel lang geleden klom ze weer uit een heel diep dal en heeft nu een behoorlijk stabiele basis in de schilderkunst gevonden. Een website van @rts by C-lo is nog in ontwikkeling. Tot zolang is meer werk van Carmen te zien op http://c-lo-arts.hyves.nl.

6 reacties op “Kunst-swap

  1. Ayita schreef:

    Mooi schilderij! En een mooie hanger! Goede ruil.
    Beter nu dan later.
    Da’s wel een héél ander spreekwoord hè. Die bestond vast nog niet.

  2. giny schreef:

    inderdaad een goeie ruil,erg leuk die haantjes,mijn zusje maakt zoiets met koeien.
    en jouw hanger toppie

  3. Goitske schreef:

    Dat is wel een hele leuke swap voor allebei!

  4. nicollie schreef:

    Je was er als de kippen bij! 🙂 hihi…
    goede ruil! 🙂

  5. fantasysyl schreef:

    Ziet er leuk uit Henny en terecht een goede swap.
    Lekker vrolijk schilderij…
    En die hanger ook !!!
    Schilderen kan een fijne uitlaatklep zijn voor iemand die niet altijd “lekker in haar vel” zit…

  6. gertie schreef:

    geweldig! wat een goeie ruil hebben jullie gedaan!!

Ik hoor graag wat je ervan vindt!

