Nieuwe artikelen, nieuwe vlechttechniek

Net als andere jaren voeg ik ook dit jaar telkens nog nog wat artikelen toe aan de Pink Ribbon Collectie. Nou was ik al heel lang benieuwd hoe je nou eigenlijk die mooie rondgevlochten armbandjes moest maken, dus ik vond het een mooie gelegenheid om voor deze collectie eens op zoek te gaan op Google naar deze techniek. Gevonden! Met (uiteraard) rose imitatie suède veters heb ik een armbandje gevlochten. Op zich is het eenvoudig, maar ik kwam erachter dat je het werk niet even terzijde moet leggen, want dan ben je dus onmiddellijk “de draad kwijt”. Ik wel tenminste. 🙄 Hoe achterlijk is dat? Je zou toch denken dat het kinderlijk eenvoudig is om na 3 ogenblikken gewoon weer de draad (lees: de veter) op te nemen en door te gaan waar je gebleven was? Misschien ligt het aan mijn absolute gebrek aan ruimtelijk inzicht en sommigen die de techniek beheersen zullen nu wellicht helemaal in een lachstuip schieten, maar ik kon dus na een toiletbezoek “gewoon” van voren af aan beginnen. 😈  Maar goed, gelukkig hoeft een armbandje geen meter lang te worden en had ik geen blaasontsteking, dus daarna kwam ’t helemaal goed. Ik had bij Suzalle mijn voorraad flesjes aangevuld en daarvan heb ik een klein glazen exemplaar gevuld met een beetje eau de toilette en als hangertje bij het slotje gehangen, samen met een ribbon bedeltje. En dan krijg je dit:

     

Bij die voorraad flesjes zat ook een leuk kristallen exemplaartje met gekleurde “Glow in the Dark” stippen. Daarmee heb ik nog een hanger gemaakt. Het flesje hangt samen met een leuk tekstplaatje en een gestreepte agaat d.m.v. pareltjes en strass rondellen aan een boeiring. Alles tesamen uiteraard weer aan een rose veter welke in lengte versteld kan worden d.m.v. zgn. “sliding knots”.

     

Tot zover de flesjes. Er zijn nog een paar artikelen meer gemaakt, w.o. een mobielhanger met een trosje parels die stuk voor stuk met wired loops zijn bevestigd aan een kettinkje. Door de nietstiften met bolletje krijg je een leuk effect:

En nog een tashanger, en nog een armband…. Weet je wat? Gewoon gaan kijken in m’n webshop!

16 reacties op “Nieuwe artikelen, nieuwe vlechttechniek

  1. Mirlady schreef:

    Frotter! 😆
    Ik heb dat toch wel eens hoor…. dingen die ik in 1 keer af moet maken en dan weet ik wel hoe het zit, maar is het een bepaalde hand van werken. Ik kan dat nog wel eens hebben met het laatste randje kralen op een cabochonarmband. Als ik die halverwege afmaak en ik ga de andere dag eraan verder, dan blijf ik soms zien waar ik gestopt ben en de andere dag verder ben gegaan… zo raar….

    Je armbandje en andere PR spulletjes zijn weer heel leuk geworden 😀

    • ~*Henny Smeenk*~ schreef:

      Whahaha!!! 😆 Typisch gevalletje van het betere frotten idd! Waarschijnlijk ben je weer zo perfectionistisch dat je zelf de enige bent die ziet waar je halverwege gestopt was, maar ik begrijp dat het “stoort”. Je eigen onvolkomenheden blijf je altijd zien. Koop in de winkel maar confectiekleding. Geen mens die erop let of b.v. bij de naad de streepjes wel doorlopen, maar iedereen die wel eens zelf kleding maakt wordt gillend gek als die streepjes bij de zijnaad niet mooi op elkaar aansluiten. 👿 Vrij naar Brigitte Kaandorp: “We hebben een heel zwaar leven!” http://youtu.be/GgHl0QqUxvU

  2. creacj schreef:

    Leuke aanwinsten weer, Henny !

  3. ~*Henny Smeenk*~ schreef:

    Zijn we dan nou weer bij de tijd?
    – Ja dus. Ik – de grote oen – had gewoon de tijdsinstelling van m’n blog verkeerd. Niks tijdmasjien. Mysterie opgelost.

  4. fantasysyl schreef:

    Is toch al bekend dat jij wel eens de draad kwijt bent 😉
    En ook dat jij de weg kwijtraakt, hahaha.
    Je blijft een mooi mens en je collectie van Pink Ribbon wordt almaar mooier…
    Tis da’k geen euri’s genoeg meer heb, want anders………………………

    Ik heb ’t ook “zo zwaar” 🙂

  5. suzalle schreef:

    Je hebt mooi gefrottert Henny, ik vind alle creaties mooi maar de ketting het allerleukst!

Ik hoor graag wat je ervan vindt!

